Simple Steps: szkolenia Java, UML i BPMN
"przypomina nieco Sapkowskiego‚ nieco Tolkiena‚ a najbardziej chyba Grę o tron" - szczere-recenzje.pl, "Lektura tej książki wciągnęła mnie bez reszty. Z niecierpliwością czekam na więcej" - Maria Górska, "jeżeli macie ochotę na dobre‚ mocne high fantasy - nie macie wyboru‚ musicie sięgnąć po Wojny Żywiołów" - biblioteczka..., "genialna‚ wciągająca i intrygująca" - Ewelina Kiełbasińska, "Gorąco polecam!" - Addicted to books, "fabuła brzmi po prostu świetnie!" - kasiek-mysli.blogspot.com, "Jest to pozycja obowiązkowa dla każdego fana fantastyki" - moje-ukochane-czytadelka.blogspot.com, "Miałam wrażenie‚ że z każdą kolejną stroną roztacza się przede mną zupełnie inny świat" - biblioteczkaciekawychksiazek, "Zdecydowanie polecam‚ bo jest to kawał dobrze napisanego polskiego high fantasy!" - biblioteczkaciekawychksiazek, "mogę polecić wszystkim fanom tego gatunku" - zapiski-okularnicy.pl, "wciągnie nie tylko fanów fantastyki‚ ale i każdego czytelnika" - subiektywinie.blogspot.com, "Nie spodziewałam się‚ że aż tak mnie wciągnie." - zapiski-okularnicy.pl, "Jest to powieść zdecydowanie warta uwagi." - in-corner-with-book.blogspot.com, "nie mogę się już doczekać‚ kiedy dorwę tom drugi" - biblioteczkaciekawychksiazek.blogspot.com, "Poleciłabym zdecydowanie osobom gustującym w fantastyce" - marzenieliterackie.blogspot.com, "zachwyca także złożoność i różnorodność wątków" - szczere-recenzje.pl, "Nie mogę się doczekać kiedy znów przeniosę się do tego świata" - moje-ukochane-czytadelka.blogspot.com, "Najchętniej od razu sięgnęłabym po kolejną część." - zapiski-okularnicy.pl, "nie spodziewałam się tego po fantasy" - Ewelina Kiełbasińska, "książkę gorąco wam polecam!" - kasiek-mysli.blogspot.com, "autor cały czas utrzymywał mnie w napięciu i ciekawości" - moje-ukochane-czytadelka.blogspot.com, "książkę mogę z czystym sumieniem polecić wszystkim fanom gatunku" - Globster na lubimyczytac.pl, "to książka‚ która pobudziła moją wyobraźnię i ciekawość." - zapiski-okularnicy.pl, "Nie ma tu miejsca na nudę" - in-corner-with-book.blogspot.com

Szkolenia Java, UML i BPMN: Architektura systemów


Architektura systemów

Architektura systemów

Kod szkolenia: JAVA-ARCH

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do osób, które chciałyby zapoznać się z praktycznymi aspektami tworzenia architektury. Dla wszystkich osób, które chcą otworzyć przed sobą nowe możliwości w zakresie realizacji zadań związanych z wyższymi kompetencjami architekta. Jak również dla osób pragnących osiągnąć wyższą świadomość konsekwencji płynących z dobieranych rozwiązań, w celu podejmowania lepszych decyzji.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla programistów jak i projektantów, analityków, czy już aktualnie architektów chcących usystematyzować wiedzę i wymienić doświadczenia.

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy niezbędnej do tworzenia i weryfikacji architektury oraz umiejętności rozpatrywania potencjalnych rozwiązań z punktu widzenia parametrów systemowych. Jak również poznanie języka UML, w zakresie modelowania architektury i umiejętności tworzenia modeli architektonicznych.
Szkolenie kładzie duży nacisk na osiągnięcie wysokiej świadomości konsekwencji związanych z doborem rozwiązań, technologii, wzorców i innych decyzji architektonicznych. W oparciu o tą świadomość ćwiczymy i budujemy umiejętność podejmowania i weryfikacji decyzji architektonicznych poruszając się w realiach nieklarownych wizji systemu i dużej ilości założeń architektonicznych. Rozpatrując decyzje z punktu widzenia korzyści i wad, oraz omawiając sposoby weryfikacji zarówno decyzji jak i założeń.
Szerokim tematem szkolenia są również wzorce oraz modelowanie w UML, gdzie poznanie języka UML jest tylko środkiem, a jako cel wyznaczone jest nabycie umiejętności tworzenia modeli architektonicznych bazując na wymaganiach klienta.

Czas trwania szkolenia

5 dni, po 8 godzin. Łącznie 40 godzin(y) szkolenia.

Oczekiwane przygotowanie słuchaczy przed szkoleniem

Brak wymagań wstępnych.

Polecane szkolenia uzupełniające

Wszystko co związane z technologiami, wzorcami i UML może być traktowane jako szkolenie poprzedzające. Na architekturze dotykamy mnóstwa tematów na wysokim poziomie abstrakcji (konsekwencje dla parametrów systemowych – wady, zalety), zatem głębsza znajomość poszczególnych technologii może być pomocna, aczkolwiek nie jest wymagana.

Program szkolenia

  1. Podstawy Architektury
    • Czym jest architektura
    • Kim jest architekt i jaką pełni rolę
    • Proces architektoniczny
    • Dokumentacja architektoniczna
    • Zarządzanie ryzykiem
  2. Parametry systemowe
    • Czym są parametry systemowe
    • Jak poprawnie definiować wymagania niefunkcjonalne
    • Opis parametrów systemowych:
    •   Wygoda użytkownika, Bezpieczeństwo, Wydajność,
    •   Dostępność, Niezawodność, Elastyczność,
    •   Realizowalność, Testowalność, Serwisowalność, Zarządzalność
    • Wymiary systemu
    • Priorytety parametrów systemowych
  3. Wzorce architektoniczne
    • Wprowadzenie do wzorców
    • Stable Dependency Principle
    • Wzorce podziału odpowiedzialności: MVC a SPA, N-Tier i Layers
    • Wzorce infrastruktury:
    •   Skalowanie poziome i pionowe, Modularyzacja
    •   Load Balancing, Redundancja ścieżek, Klastry, Chmury
    • Wzorce EAI: Message Broker, SOA, ESB i mu podobne
    • Microservices
    • Przedstawienie wybranych szablonów wzorców
  4. Microservices z bliska
    • Jak ma się do SOA
    • A jak do Monolitu
    • Wady i zalety Microservices
    • Usługi w chmurze: IaaS, CaaS, Paas, FaaS, SaaS
    • Kiedy wybrać, kiedy nie, i jak zacząć
    • Dane w Microservices i podejście BASE
    • Wzorce pomocnicze: CQRS i Event Sourcing
  5. Prototypowanie
    • Po co prototypować
    • Prototyp Proof of Concept
    • Prototyp ewolucyjny
    • Antywzorzec Lava Flow
  6. Architektura warstwy klienta i prezentacji
    • Przechowywanie sesji
    • Podział klientów
    • Technologie klienta grubego: biblioteki graficzne a RCP
    • Wsparcie klienta cienkiego: dla MVC, SPA (Angular, Vue, React)
    • Zaawansowane komunikacja z przeglądarką: AJAX, WebSocket
  7. Architektura warstwy biznesowej
    • Przetwarzanie rozproszone
    • Komunikacja zdalna a lokalna
    • Optymalizacja komunikacji sieciowej
    • Protokoły komunikacyjne
    •   COBRA, SOAP, REST, GraphQL, Sockets, RMI, gRPC...
  8. Architektura warstwy integracji i zasobów
    • Technologie utrwalania danych
    •   RDBMS, bazy hierarchiczne, NoSQL, BigData
    • Komunikacja asynchroniczna
    • Systemy „Legacy”
    • Screen Scrapping
    • Technologie scaffolding'owe
  9. Modelowanie architektury w UML
    • Diagram komponentów
    • Diagram wdrożenia
  10. Zaawansowane aspekty modelowania architektury w UML
    • Instancyjny diagram wdrożenia
    • Nispokopziomowy diagram wdrożenia
    • Szablony architektoniczne
    • Artefakty na diagramie wdrożenia
    • Diagram pakietów
  11. Przejście z architektury do projektu
    • Warstwy i komponenty a realizacja projektu
    • Warstwy i komponenty a model projektowy
    • Uwzględnienie ograniczeń architektury w projekcie
  12. Weryfikacja i ocena architektury
    • Po co weryfikować?
    • Zespół weryfikujący
    • Techniki weryfikacji i oceny
    • Proces weryfikacji
    • Raport z weryfikcji

simple-steps.pl, simplesteps.pl są własnością SIMPLE Podbielski Michał